tisdag 23 januari 2018

Mys i Umeå

( lekte lite med olika inställningar på min kamera här när det var fildax o 
mys för Benjamin i farfars knä) 

 Vi har ju varit i Umeå i helgen och umgåtts med barnbarnen, Yngsta sonen och Jonna, barnens mamma. Man känner sig rätt stolt och glad att vi fick umgås i helgen med alla våra 💖när äldsta sonen och pappan till barnen var på helgmys med killarna o åkte lite snowboard som han gillar, i Kittelfjäll.
 På morgonen efter var det min tur att mysa med lilla sötnosen.
 Det hade snöat så B skulle ut och skotta med farfar, men visst hinner man med att pussa på lillasyster innan han gick ut💗

Vi har flera meters stora och höga snödrivor...känns spännande i var o varannan korsning när man kör bil.
 Vi hann en sväng till Ikea för att handla det jag saknade, så självklart kom en panda med hem💓 Här är han fast i ett barnprogram när jag fotade honom😘 Helt borta i tv:n värld.
 Det blev en tur till Leos lekland också. Man kan ju alltid testa att sitta i snabeln på elefanten....och sen springa vidare.
 Det är ett stressigt ställe att vara på för oss farmor, farmfar och farbror. Ojoj man vill ju inte släppa blicken från honom. Han springer ju så vansinnigt fort mellan ställena o rutchkanorna.😂

 Lite bollhav hinner man ju med också...😄

 Studsmattan är en favorit och vill man dricka kan ju farfar alltid 
putta igenom sugröret genom nätet😊
 Sen fick farbror också vara med o gå runt överallt med B. 
Nu var det dax att åka i dessa runda typ av bildäck.
 Nu var lektiden slut och dags för hemfärd. Naturligtvis är det farbror som är favoriten. Hem och äta middag och sova till slut med farfar. Så jag fick åka en sväng med yngsta sonen😘
Han skulle handla lite innan jag skjutsade hem honom. Här fick jag fota honom i tröja/jacka jag sytt till honom. http://pysselglitter.blogspot.se/2018/01/hood-hunter.html
Vi har haft en jättebra helg och fått ladda på med lite positiv energi....det var dags kände jag/vi.

Igår var jag och fick prova sjunga för en ny kör som jag varit sugen på att få vara med i. Jag älskar verkligen att få sjunga och helst med likasinnade är ju bäst. Så igår var det dags 😁
Jag kan säga att jag var faktiskt lite nervös, jag har ju aldrig gjort nåt sånt på läääänge. När jag gick gymnasiet tog jag sånglektioner för hennes man, hon som jag sjöng för igår. Och dansband har jag ju varit vokalist i....men det känns nåt annat för då har man ju alla bandmedlemmar med sig.

Kändes lite som jag var framför Idol juryn...så spännande var det 😂 Men ganska direkt hörde hon hur jag sjöng och hur min klang i rösten var ....så jag får vara med !!! Ypiiiiip vad glad jag blev!! Kändes som jag gick vidare i Idol.  Så nästa vecka Tisdagar börjar Blå Toner som kören heter.

Lyckliga mej 😄

3 kommentarer:

  1. Vad stor han börjar bli, barnbarnet alltså.

    Så kul att du fick plats i kören.
    Jag skulle nog oxå vara nervös om jag skulle måsta provsjunga för någon.
    Lycka till!

    Kram och ha en fin dag!

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig helg ni ser ut att haft, mycket mys. Grattis till Kören, kanske du kan lägga upp en liten ljudslinga?
    Kramizar

    SvaraRadera
  3. Vilken underbar helg med barn och barnbarn!
    Kram till er

    SvaraRadera