fredag 19 maj 2017

Resan söderut

Vi har nu lämnat hemmet och rullar dom 22 milen till sönerna som vi ville träffa innan vi skulle fortsätta på vår resa.
 Vi hann med att träffa sönerna med fam i Umeå innan vi fortsatte att köra vidare söderut.
 Här rullar vi ut från Umeå över Strömpilsbron.

Vi närmade oss Skuleberget som jag aldrig hinner fota ordentligt innan det försvinner bakom alla träd :) haha
Riktigt vacker väg vi har när vi är på rull
Våran GPS som vi är supernöjd med tog oss till första övernattningsstället vid höga kusten bron. Det är ett kanonställe att stanna till vid. Det är gratis, supervacker utsikt, toaletter och gratis dessutom:)

Jag fotar mig aldrig less på detta ställe. Speciellt vackert är det när solen skiner och himlen är knallblå. Just nu har vi 18 grader och riktigt skönt.


 Vi trodde nästan att det skulle vara fullt när vi kom men det fanns gott om plats.
 Kaffekoppen och stolarna placerades ut. Äntligen har vi semester ...härliga husbilsliv:-))
Nu säger vi godnatt. Resan fortsätter i morgon . 

9 kommentarer:

  1. Där såg mysigt ut! Ha en trevlig husbilstur och njut av semester ☉

    SvaraRadera
  2. Där såg mysigt ut! Ha en trevlig husbilstur och njut av semester ☉

    SvaraRadera
  3. Gratis är godast!
    Höga Kustenbron är ett bra ställe.
    Varit där många gånger men aldrig med bobil.

    Kram

    SvaraRadera
  4. För några år sedan tröttnade ägarna på vår resa norrut. De hade tankarna på höga kusten bron men det bara regnade och regnade så de vände på mig och körde söderut igen. Nu såg ägarna vad de missade, fina bilder. Ska bli spännande att se vart ni ska ta vägen på er resa.
    Trevlig helg och kör försiktigt!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Någon gång ska jag få min man att åka längre än Sundsvall, mina föräldrar bor i Stöde...men just broar har jag svårt för, minns den gamla bron i Kramfors, hua, så jag får väl som vanligt hyperventilera om eller när jag åker över där! Rulla lugnt, vi vet ju var ni ska 😃/Anette(husbil33) eller AEL

    SvaraRadera
  6. Ser ju helt underbart ut på er färd!

    Ha det gott o njut....Kram

    SvaraRadera
  7. Fina bilder från bron
    Kramiz

    SvaraRadera