söndag 12 mars 2017

Umeå helg igen


Jag tog bussen till Umeå och familjen i Onsdags. Jag längtade så efter dom så jag orkade inte längre.
När helgen kom så kom farfar också...och det var populärt för Benjamin:)) Här fick han hjälpa till med gräddvispningen....och få slicka av visparna var inte helt fel heller:))

När vi senare skulle äta middag så tog lilleman över helt :) Han gillade att vara i händelsernas centrum....jag började skratta åt honom och han skrattade mer och mer och alla andra också...ett skratt förlänger verkligen livet :)) Han är verkligen vitaminkick hela han.
Sen blev det tandborstning innan nattning...med full av glitter i ögonen :)

Dessutom ett rejält träningspass har han haft med sin farbror , mamman och pappan :)

 En ny morgon och vi packade ryggsäckarna fulla och drog till en backe med bivacker. Vi var på plats kl 08.00 ...allt för att få plats när det är sportlov.
 Att få dricka choklad och doppa macka i den med pappa var en höjdare för Benjamnin. Ja nu gillar jag också varm choklad o framförallt fika ute i det fina vädret.
 Grilla korv det gjorde vi också såklart. Ojjjj så supergott det är...jag är en riktig korvgrillar älskare.
Alla familjer började droppa in kl 10.00 ...Hallå!! hur tänkte folk. Vi hade redan varit där i 2 timmar när alla började komma...Jaja tur vi är morgonpigga :-)) Vi fik massor med sol också.
Vi hade hela backen för oss själva. Inte för att det gjorde nåt det heller :) Folk passar väl på att ha sovmorgon denna vackra o soliga dag.
Vi tackar familjen för fantastiska dagar tillsammans. Detta behövde jag verkligen för jag har längtat så mycket efter de mina. Det är så när vi bor 22 mil från varandra...då kan man inte bara åka sådär en eftermiddag o hälsa på. Nu är mitt hjärta fuuulllt med kärlek igen. Jag älskar er familjen.

7 kommentarer:

  1. Å så härliga foton på sötnosen eran.
    Förstår att du längtar efter honom och resten av familjen.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Förstår helt er känsla. Den manlige ägarens bror med familj och hans mamma bor 23 mil bort så det gäller att ta tillvara på de tillfällena de träffas.

    SvaraRadera
  3. Låter som ni haft en härlig helg tillsammans. Man behöver fylla på batterierna med skratt och ömhet
    Kramizar

    SvaraRadera
  4. Vilken underbar helg ni haft. Bilden då B skrattar, vid måltiden, är helt underbar och jag skrattar själv varje gång jag ser den. Ren och oförställd glädje när den är som bäst :D
    Kram

    SvaraRadera
  5. Åh så mysigt! Och tänk att ha en hel backe för sig själv!!
    Vilken go liten kille :-)
    Ha de gott Kram

    SvaraRadera
  6. Oj, vilken härlig dag! Choklad och macka ute i naturen är fortfarande gott!

    SvaraRadera